Tuesday, April 24, 2007

For ca. 2 et halvt år siden fik vi ny hundehvalp - en Staby, som der p.t. er ca. 136 stk. af i Danmark. Vi måtte også vente en hel graviditet - nemlig ca. 9 måneder, før der var en hvalp klar til os.Staby´en minder i sind om vores forrige hund - Tolleren - men er alligevel anderledes. Karakteristisk for Staby´en er det helt sorte hoved. Oprindelig er de fremavlet på Cockere i 1600-tallet hvilket fremgår af dens udseende den dag i dag.Tolleren har et fantastisk humør, god energi og er lærenemme. Og i opvækseten fantastisk gode til at finde på ulykker! Vores er decideret drillesyg - og det kan være lidt svært engang imellem at finde ud af, om man skal grine eller skælde ud! Der er glimt i øjet, når der drilles bevidst, har vi opdaget.F.eks. stormer han ud i bryggerset og henter alt, hvad han kan komme til af rene klude, når jeg gør rent - eller sjovere - får nuppet dem, jeg bruger - og så stiller han sig lige foran mig : Har du set mig??? - hvorpå han stormer ud i haven med "erobringen".Så skal jeg jo helst løbe ud i haven efter ham - men dér har jeg haft hund for længe!Vi indgår så en "byttehandel", så jeg kan komme videre i rengøringen - og vovse opnår en godbid for af aflevere sit "bytte" pænt til mig!

2 comments:

Finnpe said...

Det er en meget dejlig hund!

Havd med nogle informationer om Dram??

VH

Finn

helle said...

Hej Finn!

Har desværre ikke set din kommentar før nu...

Hér har du en god opskrift på en snaps, der er velegnet til stegte ål:

1 halv liter Brøndum
1 håndfuld kvanblade

Trækker ca. 4 dage - glem den ikke, for så smager den GRIMT!

Fjern bladene og : SKÅL til ÅL!